måndag 21 november 2016

Distansarbete


I somras fick jag en ny kollega som var van att jobba på två skärmar så vi skaffade några extra till kontoret. Det tog inte lång tid att vänja sig och bli beroende.

Jag är så lyckligt lottad att jag har möjlighet att jobba en del på distans men hemma har jag ju bara haft en skärm. Faktiskt var det inte så länge sedan jag skaffade en stor skärm, hade länge en med upplösningen 1280x1024. Men nu var det dags att skaffa en stor till.

Får försöka bygga någon sorts hylla så de kan stå i samma höjd. Men hittills har jag inte sett någon anledning att ha extraskärmen inkopplad till hemdatorn, det är bara när jag jobbar som den behövs. Men vem vet, kanske behovet plötsligt uppstår en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...