fredag 17 april 2009

Dusch

Denna veckan har det inte blivit nåt gjort alls, kvällarna har jag ägnat mig åt bina och att ställa mitt gamla hus i ordning. Men igår skaffade jag en ny duschstång och monterade upp den så nu kan man stå i badkaret och duscha utan att hålla munstycket i handen, det fungerade riktigt bra.

Veden kommer preliminärt i helgen så nu kan vi inte ångra oss, det blir vedpenna! Och jag kommer att rösta för solvärmeinstallation direkt också, även om det kostar en slant så kommer det befria oss från vedeldningsjobbet 5 månader om året, det blir en viktig pusselbit i att inte känna att vedeldningen blir alltför betungande.

Lina har beställt handlingar från kommunen så att vi ska kunna göra bygganmälan för skorstenen. Ett vedskul < 50 m2 får man bygga utan bygganmälan på landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...