lördag 18 april 2009

Sopor och ved

På dagens program stod egentligen bara två saker, tippen och att ta emot veden vi beställt. Tippen var inte så exotisk men jobbig, tre hela släpvagnslass med rivningsmassor och gamla spisar. Veden anlände på eftermiddagen...



Det som kom var hälften av pannveden (15 m3 50 cm) och all kaminved (5 m3 33 cm). Efter 2½ timme var pannveden staplad som 12 m3. Undertill ligger rester av det förb-e staketet...



Veden är bok med 10% ask och kom med traktor, ett släp rymde 15 m3. I morgon kommer 15 m3 till...

1 kommentar:

  1. Schyst staplat. Blir nog bra att stapla ved trots allt. Den såg ju relativt lättstaplad ut. Tänkte ni stapla all ved ut mot gatan och inte på ytan där ni tänkte bygga skjulet?

    Angående geten är jag fortfarande intresserad. Kom på att jag glömde det när vi stack. Jag är dock i behov av en del av benen, men det kan vi ta på telefon någon dag. Simma lugnt.

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...