onsdag 8 april 2009

Kullersten

På tisdagen gjorde Lotta ett besök igen och gjorde ett jättejobb i att dra bort ogräs så att kullerstenarna på innergården kom fram. Efter regnet i natt blev det jättesnyggt!

Lina hade på väg från jobbet åkt och shoppat rullgardiner, duschdraperi m.m. som hon monterade upp. Hon försökte också tömma de gamla eldningstunnorna men blev avbruten av telefonen hela tiden, bland annat av mig :-)

Jag kom inte "hem" till Lillaröd förrän vid 22-tiden, vi fikade lite, sedan fixade jag lite till med lås och att efterdra några rörkopplingar. Vi har blivit av med en skruv, den är nedtappad i badkarets avlopp men hittar den inte, inte ens med stark magnet kan vi lokalisera den, skumt. Men vi lär väl märka när det blir stopp...

Vaknade av åska och slagregn på natten, det vill till att man har bra fönsterbleck på ett hus i sådant här läge.

3 kommentarer:

  1. Trevlig kvällsrutin att läsa er blogg, det händer något varje dag, imponerande! Blivit av med en skruv....det låter mycket naturligt för mej men ni verkar ha ordning i kaoset!

    SvaraRadera
  2. Blivit av med och blivit av med... :-) Det är väl snarast så att vi har en skruv som är på vift på väldigt fel ställe!

    SvaraRadera
  3. Vad är koordinaterna till Lillaröd förresten?

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...