söndag 7 mars 2010

Köttben+iller=störd nattsömn

I fredags kväll fick hundarna fredagsgodis i form av köttben - vid 4-tiden på natten vaknade jag av att två av dem akut behövde gå ut. Knappt hade jag somnat om när jag vaknade av oväsen i hönshuset vid 05.30 och rusade ut i morgonrock i -11ºC, brrr! Hittade en silkeshöna död och några kläckfärdiga ägg var försvunna men hittade inte orsaken. Lina hjälpte till och leta, efter en stund kröp jag ner i sängvärmen igen, hönsen lugnade sig dock inte och Lina gick ut igen och upptäckte en iller - väldigt söt men luktar skit och äter höns och ägg. Den måste helt enkelt bort eftersom vårt hönshus inte går att få tätt med nuvarande konstruktion. Under lördagen ringde vi runt och fick tag på en fångstfälla som nu är riggad, ingen napp ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...