söndag 30 maj 2010

Strömavbrott

Söndag den 30:e maj är hemresedag. Dagen började med att väckarklockan ringde 7.30. Det hade tagit en timme från flygplatsen till hotellet igår, dessutom ska vi lämna bilen så vi ville ha ganska god tid på oss. Strax efter att väckarklockan ringt går strömmen i Istanbul. Det betyder att trafikljusen inte fungerar. Det betyder även att det inte kommer en droppe vatten ur kranen. Och luftkonditioneringen stannar. Men min största oro är om det finns kaffe... Vi tar oss ner till hotellfrukosten och där fanns en termos nescafé som personalen fixat och jag kan slappna av. Lagom till vi ätit färdigt kommer strömmen tillbaka och vi får vatten på rummet igen. Trafiken är mycket lugnare på söndagförmiddagen och förutom att inlämning av hyrbilen strular med att vi får betala en extra p-biljett (som kostade mindre än en Coca-Cola på flygplatsen så det gjorde inte så mycket) går det fortaren än vi trodde. Lina och jag gratulerar varandra till 205 mil i en kaotiskt turkisk trafik utan en endaste repa på hyrbilen :-)
Så småningom kliver vi ombord planet hem och säger adjö till Turkiet för denna gången efter en helt fantastisk resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...