fredag 30 juli 2010

Puts upp över öronen

Igår skulle jag blanda jag lite puts för att vindtäta tegelskarvarna vid sidan om nya dörren. Det hela ska döljas av träpanelen så det var ett bra ställe att öva sig att putsa. Nu blev det inte riktigt som jag tänkt, för jag började med en slurk vatten, sedan hällde jag i puts, sedan mer och mer och mer puts-pulver för att få rätt konsistens och rätt som det var hade jag en hel hink full.
Sidorna vid dörren blev putsade och det blev bra, men just då kom skyfallet och spädde ut putsen ännu mer... Jag gick runt utanför och inuti huset och hittade alla möjliga ställen där gammal puts var skadad och fyllde i, till slut hade jag faktiskt putsat upp en hel hink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...