måndag 27 september 2010

Fruktträd

Jag slutade mitt gamla jobb förra veckan och som en trevlig avskedsgåva fick jag med mig tre fruktträd. Igår hade vi hyrt in två konsulter för att hjälpa till med planteringen, mina kompisar Jan och Kent. Jan fick agera hundhållare och Kent kameraman.


Men i verkligheten var nog arbetsfördelningen sådan att Jan grävde, Kent höll träden, Lina vattnade och jag fyllde jord. Träden är ett familjeäppleträd med Cox pomona i stammen och inympat Åkerö, Säfstaholm och Filippa, ett päronträd av sorten Clara Frijs och ett bigarråträd av sorten Fryksås. Äpple och päron planterade vi på den stora öppna framsidan, bigarråträdet mitt på baksidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...