söndag 24 oktober 2010

Färgmatchning och golvläggning

Det blev vitt i taket, vitt på övre halvan av väggen medan nedre halvan av väggen är färgmatchad mot den valda mattan. Lina målade nästan klart igår, idag kunde vi måla det allra sista...

...och sedan började vi det spännande golvläggningsmomentet. Efter att tömt ut hela huset och dammsugit noga, noga skar vi av en meter på mattans bredd, den metern är planerad att användas till golv i burarna.

Så nu stod vi där med ett tomt hönshus och en rulle som är 30 cm för bred för att kunna vara på tvären och kunna rullas ut, men mattan ska gå upp 15 cm på alla sidor. Efter en del pyssel var den faktiskt ute och vi ägnade en stund åt att skjuta den i rätt läge.

Därefter vek vi över ena halvan och rollade på lim på golvet...
...vek tillbaka och borstade ut luftbubblorna som om vi var curlingproffs.

Kvar hade vi sedan "bara" ett pyssel med att få alla kanter bra. Detta är mitt allra första hörn som golvläggarlärling, jag måste säga att jag är rätt nöjd.

Och när klockan närmade sig läggdax var det klart! Nästan så man blir sugen på att flytta ut där...

3 kommentarer:

  1. Aj, aj, aj risk för kvarsittning av sockar i klister.
    Jag är annars mäkta imponerad. Förstår inte hur ni hinner, orkar och kan. Hade gärna varit höna i det huset.

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blir! Ni kanske skulle flytta ut där i stället? :-) Halkar inte hönsen på en plastmatta? /inbo

    SvaraRadera
  3. Värsta hösslottet. Är det inflyttningsbart? kanske ni ska spara som gäststuga istället...då kommer ungarna och jag bums :)

    SvaraRadera

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...