fredag 29 juli 2022

Stopfallet och Orsa

Vi övernattade som vanligt på en vändplats i skogen. Morgonrutinen är att vi först äter frukost och sådant, sedan matar vi hundarna och Lina går i förväg med hundarna en lång promenad medan jag packar bilen och sedan kör i fatt dem. På det viset får hundarna en bra start på dagen och håller sig lugna i bilen länge.


Dagens första stopp blev vid Stopfallet. Återigen en plats som vi inte hittat utan geocaching och turf.


Foppatofflor var väl inte idealiskt för att klättra ner, men å andra sidan kunde vi vada över till andra sidan i dem.
Stopfallet

Lina hittar geocachen

Grisen blev buren till andra sidan

Lina badade i det kalla vattnet. Jag klarade inte det.




Forsärla vid vattenfallet

Fallet uppifrån

Efter fallet körde vi mot Orsa och stannade längs älven och lagade lunch.

Utetacos


Bärtil Bushund har koll på grannarna

Vi åkte vidare till Hansjö mejeri och hälsade på en kompis till Lina som jobbar där. Och passade på att handla i butiken.

Därefter var det dags för min joggingrunda och tvagning. Vi letade upp en badplats vid Enån utanför Orsa och jag joggade en sväng och badade efteråt.


Vi åkte vidare in i Orsa, turistade lite, loggade några geocacher och några turfzoner. Efter det körde vi rakt österut ut i skogen för att hitta en plats att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En sista nationalpark innan färjan hem

Jag sover normalt bara 7 timmar så jag vaknade pigg kl 5. Internet har varit mycket, mycket bra i Estland, Lettland och Litauen, men Polen h...